Hlavná životný štýl a sociálne otázky

Americký literárny časopis Paris Review

Americký literárny časopis Paris Review
Americký literárny časopis Paris Review

Anonim

Parížska recenzia, americká literárna štvrťročná tvorba, založená v roku 1953 Peterom Matthiessenom, Haroldom L. Humesom a Georgeom Plimptonom, pričom Plimpton tiež slúži ako prvý redaktor. Ide o prehľad v anglickom jazyku, ktorý vychádza z nezávislých literárnych časopisov (známych aj ako „malé časopisy“) vydaných v Paríži v 20. rokoch 20. storočia. Hoci bola založená v Paríži, v 70. rokoch sa presťahovala do New Yorku.

Pod redakciou Plimptonu (1953 - 2003) sa The Paris Review stala známou prezentáciou kvalitnej beletrie a poézie známymi autormi a novými alebo relatívne neznámymi spisovateľmi; okrem iného to pomohlo pri začatí kariéry Philipa Rotha, Jacka Kerouaca, Raymonda Carvera a Adrienne Richovej. Samuel Beckett bol jedným z prvých amerických časopisov. Preskúmanie sa stalo slávnym aj vďaka rozhovorom významných spisovateľov, medzi inými vrátane EM Forstera, Ernesta Hemingwaya, Aldousa Huxleyho, Nadine Gordimera, TS Eliota, Williama Faulknera, Vladimíra Nabokova, Joana Didiona, Seamusa Heaneyho a Iana McEwana. Začínajúc rokom 1958 boli tieto rozhovory uverejňované v sérii známej ako Writers at Work.

Paris Review predstavuje niekoľko prestížnych ročných literárnych cien, vrátane ceny Hadada, udeľovanej za príspevky do literatúry a medzi jej príjemcov patria John Ashbery, Didion, Norman Mailer, James Salter a William Styron; Plimptonova cena za beletriu, udeľovaná na počesť zakladateľského redaktora popredným „novým hlasom“ vydávaným každý rok v časopise; a Cenu Terryho Southerna za humor, vytvorenú na pamiatku jej dlhoročného prispievateľa a udelenú autorom, ktorí demonštrujú vtip a humor, najmä v online písaní.